Walia i jej zimowe uroki

Wraz z Piecią kolejny raz wybraliśmy się do Cymru, czyli Walii.

Lubię nasze wyjazdy za to, że nie muszę nic planować – wszystkim zajmuje się Piotrek :D, a że jestem osobą która nie lubi odbierać innym przyjemności, nie wtrącam się i zdaję na jego plan w 100%.

Pen-y-Pass

Szlak Pyg Track prowadzi na najwyższy szczyt WaliiSnowdon. Na samym początku minęliśmy 2 Polki. W bardzo krótkiej rozmowie jedna z nich stwierdziła, że „Polacy są wszędzie” – również tak uważam. Czasami myślę, że przysłowie „Gdzie diabeł nie może tam babę pośle”, powinno być zmienione na: „Gdzie diabeł nie może, tam Polaka pośle” ;D. Pozdrawiam dziewczyny :).

Na szczyt wdrapaliśmy się po 3 godzinach dość ciężkiej przeprawy przez śnieg. Nie był to najlżejszy treking, ale nie było też tragedii. Byliśmy przygotowani w 80 % na warunki pogodowe. Ubrania i obuwie dały radę, choć moje Oboz bez ochraniaczy nie nadają się na głęboki śnieg. Z kolei w kurtce myślałem, że się ugotuję. Ponoć na szczycie temperatura wynosiła -6 – nie było tego wcale czuć.

YHA – Youth Hostel Association

Jest to sieć schronisk na terenie Walii i Anglii. Na tutejsze realia są on tanie, mają bardzo rozbudowaną i ciekawą sieć o przyzwoitym standardzie. Mieszczą się w przeróżnych budynkach; od domów, dworów po zamki na młynach kończąc. Wszystko zostało zaadaptowane dla turystów. Oprócz łóżka, łazienki i jadalni mamy dostęp do otwartej wyposażonej kuchni oraz salonu z kanapami. Ośrodki YHA w sezonie letnim są bardzo oblegane i ciężko znaleźć wolne łóżko, ale sporo z nich ma również pola namiotowe.

Lokalizacje ośrodków znajdziecie bezpośrednio na stronie YHA.

Podczas naszego pobytu w hostelu poznaliśmy Allana. Ot niby niczym nie wyróżniający się kolejny Anglik. Okazało się, że Allan jest propolski; zachwalał suszoną kiełbasę i znał większe miasta i ich położenie geograficzne, a to nie jest takie powszechne. Wiedział nawet z jakimi krajami graniczymy :D. Smakowało mu również spaghetti przygotowane przez Anie (żonę Piotrka). Jak widać w przedstawionym opisie nie wszyscy Anglicy są ignorantami, jak twierdzi sporo rodaków.

LYO FOOD

Podczas wyjazdu nadarzyła się okazja, aby spróbować żywności liofilizowanej. Sporo o niej słyszałem, ale nigdy nie miałem z nią styczności. Wcześniej kupione opakowania czekały na okazję, głupio było próbować ją w domowym zaciszu :). Było jedno, wielkie, pozytywne zaskoczenie. Pełną opinie i doznania opisałem na stronie w tym wpisie.

Sprawdź również:

24 Comments

1. „Prawdziwi podróżnicy to ci tylko, którzy wyruszają, aby wyruszyć.”- Charles Baudelaire

a Ty wyruszasz:)

Podróżować znaczy żyć. ~ Hans Christian Andersen

i żyjesz pełną piersią:)

Przepięne miejsca:) – i za to, że się dzielisz:)

• Arek

Polecam wybrać się tam osobiście. Walia jest bardzo piękna :).

2. A coś o Irlandii, dokładniej o Dublinie? Wybieram się i szukam pomysłów na zwiedzanie 🙂

Dziękuje bardzo za miłe słowa. Staram się umieszczać informację, których sam często szukam przygotowując się do wyjazdów.

3. Przepiękne miejsca i fantastyczne zdjęcia! Chyba jednak wolałabym pojechać tam w lato 😉 Jestem ciepłolubna 🙂

• Arek

Każda pora roku ma jakiś urok :). Walia latem jest piękna, tylko wtedy jest tam bardzo dużo turystów. Jeśli ktoś szuka ucieczki od tłumów musi się nieźle nachodzić.

4. Mieszkam w UK jakiś czas i faktycznie mogę potwierdzić iż ignorancja mieszkańców może czasem wywoływać dreszcz irytacji i nawet jeśli nie chcemy myśleć stereotypami to włącza się ten nieszczęsny symptom pępka świata u miejscowych. Piękne są te Wasze góry zimą. Snowdon zaliczyłam parę lat temu latem. Byłam tam jeszcze z gronem znajomych, chciałabym wrócić ale tym razem na taką naszą wędrówkę z mężem. Tam jest jeszcze tyle do zobaczenia i odkrycia.

Niestety ignorancji nie damy rady zmienić.

Dokładnie jest tam bardzo dużo pięknych miejsc do zobaczenia :).
      Do Wali sam akurat mam spory kawałek, ale jeśli tylko jest taka możliwość jadę tam bez zastanowienia :). Kilka godzin drogi zostaje wynagrodzone pięknymi widokami – no i te wąskie, kręte drogi na które narzekają wszyscy znajomi kierowcy ciężarówek 🙂 – klimatycznie :).

• Arek

Again thank you very much :). Wales is very beautiful place :).